stage dag 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Nijkerken - WaarBenJij.nu stage dag 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Nijkerken - WaarBenJij.nu

stage dag 4

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 November 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

toen ik om 9 uur aankwam heb ik samen met emma (ik werk samen met haar) het idee gekregen om wat te gaan drinken. dus liepen we samen naar een van de vele koffie zaken in de buurt en haalde wat te drinken. we werden later vergezeld door 2 andere colega's (waar ik de naam nog niet van weet) en gingen samen op een piknick bankje in de zon zitten. na een kwartier kwam Gabriela er ook bij, ze was de tijd vergeten tijdens het zwemmen, en om 10 uur gingen we met zijn alle binnen aan de slag. en vandaag beginnen dan ook gelijk mijn klusjes als echte stagier. eerst mag ik naar een teken winkel lopen om daar een shets boek en 10 enveloppen te halen (werd al wel vertrouwd met de bankpas) en daarna mocht ik het leukst klusje ooit doen. uit de stof strooken knippen op een hoek van 45 graden voor de randen van t-shirts. dat deed ik tot 12 uur toen gingen we lunchen met zijn 5e we haalde een snitchel bagel bij de bagel shop en gingen weer aan het picknik bankje zitten. rond 10 voor 1 gingen we weer naar binnen en ging ik verder met strookjes knippen. en toen om 3 uur kreeg ik te horen dat er een grote rol stof was waar op een patroon moest worden gespeld, en ook nog uitgeknipt voor 5 uur.
de stof was iets van 25 meter lang. en ik moest heb vouwen zodat het patroon er op zou passen. na ongeveer 6 pogingen had ik het eindelijk goed dus kon ik het patroon gaan vast spelden en om half 5 mocht ik beginnen met knippen. ik kreeg uiteindelijk 1\5 deel uitgeknipt toen het kwart over 5 was de rest kan ik dan doen morgen ochtend en dat ben ik de rest van de dag vrij omdat ik eigenlijk maar tot 4 uur hoef elke dag.
dus vandaag een iets minder leuke dag maar wel leerzaam.