een echte tourist - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Nijkerken - WaarBenJij.nu een echte tourist - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Nijkerken - WaarBenJij.nu

een echte tourist

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

vandaag nog meer soueveniers kopen, ik heb een leuke souvenier winkel gezien in een van de kleurijkste buurten van kaapstad in de bo kaap. en op de terugweg kom ik peter tegen een man van rond de 60 die ik heel vaak in de bus tegen kom, we besluiten samen wat te gaan drinken en praten voor ongeveer een uur eenmaal thuis wat eten en in de avond nog een tijd met cato gebeld een vriendin van school.
vandaag is de dag dat ik cape point ga bezoeken. ik ga mee met een tour die met de bus naar het natuurrervaat gaat waar cape point is. er zijn daar veel wilde dieren waaronder wilde bavianen dus je moet een beetje oppassen. bij aankomst zit er 1 op het dak van de giftschop. ik loop naar boven naar een van de 2 vuurtorens. het uitzicht daar is prachtig je kan er ver kijken en er staat ook een bord met afstanden naar grote steden op de wereld. om 1 uur vertrekt de bus voor degene die niet naar kaap de goede hoop wouden lopen naar dat punt. op de weg er naartoe zien we een groep mensen aan de ene kant van de weg staan terwijl aan de overkant hun auto staat met daarboven op een baviaan. daar blijven we maar 20 minuten en daarna gaan we op weg naar de wilde pinguïns bij bolder beach. er waren er echt veel maar eht was er heel druk dus ik ging er snel weg. er was ook een ander pad en daar liep ik heen daar waren ook veel pinguins maar bijna geen tourtisten dus kon je rustig kijken. en om 5 uur waren we terug bij V&A waterfront waar we ook begonnen.

  • 14 Februari 2018 - 16:36

    Mam:

    Het klinkt geweldig. ben heel benieuwd naar je foto,s. Juist omdat ik hier altijd graag naartoe heb gewild. En wat gaaf dat je een plekje hebt gevonden zonder die massa toeristen. Kon je even rustig van de pinquins genieten.

  • 14 Februari 2018 - 16:42

    "Tante" Wilna:

    Hé Laura
    Wat een ongelofelijke leuke dag heb je die dag gehad zeg. Veel gezien zelfs nog pinguïns.
    Volgens mij heb je daar een heeeeele leuke ook ontzettend drukke tijd gehad
    Veel geleerd, en gezien. Succes nog even en we zien elkaar weer in Brummen. Lekker koud hier,
    zal je tegenvallen, trek maar vast een dikke trui aan als je uit het vliegtuig stapt.
    Heel veel groetjes van ons allemaal

  • 18 Februari 2018 - 16:52

    Marieke:

    Wauw laura,

    Klinkt als dat je een super leuke dag hebt gehad.
    Nog even en je gaat weer naar huis dus geniet nog van de laatste dagen.

    Dikke kus, marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Bijna klaar om te gaan. Koffer is alleen te zwaar :)

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2018

de foto,s staan erop

14 Februari 2018

de laatste paar dagen

09 Februari 2018

manswear fashion week

05 Februari 2018

herhaling

03 Februari 2018

een echte tourist
Laura

Mijn stage en vakantie avontuur in Zuid Afrika.

Actief sinds 20 Nov. 2017
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 7315

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 10 Maart 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: